• Tekstylne

  • Parametry

Tekstylna kurtka motocyklowa.

Uszyte z materiałów wierzchnich odpornych na rozdarcie oraz ścieranie kurtki tekstylne motocyklowe mają za zadanie chronić motocyklistę przed większością zagrożeń związanych z podróżą motocyklem. Dobra kurtka tekstylna, czy to na choppera czy męska czy damska, powinna spełniać kilka warunków, powinna mieć przede wszystkim certyfikat normy bezpieczeństwa CE EN. Niezbędnym wyposażeniem kurtki jest też zestaw ochraniaczy, oczywiście certyfikowanych, najlepiej co najmniej level 2. Dla komfortu i wygody użytkowania ochraniacze oparte powinny być na technologi SAS-TEC lub D3O są też inne podobne, ale generalnie chodzi o to aby protektor był miękki i potrafił się dostosować do kształtu ciała osoby noszącej kurtkę. Kurtki są często wyposażone w membranę, to interesujący element, mogący dać wiele komfortu w zimniejsze dni, a nie koniecznie sprawiający kłopot w dni ciepłe. Ostatnim krzykiem mody i technologii jednocześnie jest membrana laminowana do warstwy zewnętrznej kurtki, co czyni ją w pełni wodoodporną i jednocześnie oddychającą. Klasycznie mocowana membrana jest warstwą wewnętrzną, jest co prawda wodoodporna, ale warstwa wierzchnia już nie co powoduje że może być po prostu zimno. Oczywiście ten efekt mija po wyschnięciu, ale zawsze to pewien dyskomfort. Kurtka tekstylna jest na pewno wygodniejsza od skóry, w skórze kiedy jest zimno to jest nam zimno, a kiedy gorąco to się gotujemy. Dobra kurtka oparta na materiałach typu Cordura, Tactel, Maxdura i wiele innych (ponieważ praktycznie każda firma ma swoje nazewnictwo i patenty). Jaki materiał najtrwalszy, najmocniejszy? Najlepiej certyfikowany, kurtka musi posiadać CE. Membrany też są różne, może to być Goretex, Hipora i znowu wiele innych (ponieważ praktycznie każda firma ma swoje nazewnictwo i patenty). Warto zwrócić uwagę na jakość zamków, niekwestionowanym liderem w tej branży jest YKK, sama ta marka już nam gwarantuje minimalny poziom jakości.

Czyli po kolei: warstwa wierzchnia, membrana, ochraniacze, zamki. Producenci oferują też podpinkę, choć coraz rzadziej i tylko ze względu na żądania klientów. Niestety podpinka najczęściej ląduje na dnie szafy i już nigdy jej nie opuszcza. Lepiej zainwestować w bieliznę termoaktywną niż męczyć się z podpinką.

Dobry tekstyl zapewnia komfort termiczny w trakcie jazdy i zabezpieczenie wrażliwych punktów na ciele w razie kolizji lub wywrotki.