• Kaski na skuter

  • Parametry

Kaski na skuter „Po co mi taki kask, przecież to tylko skuter”

Jednym z najpopularniejszych stwierdzeń klientów chcących kupić kaski na skuter to „Panie po co mi taki drogi kask, przecież to tylko skuter”. Otóż nie, nie ma to znaczenia czy to skuter, motocykl, quad, czy rower. Wszystkie te pojazdy są w stanie rozwinąć prędkość około 40km/h, a wyobraźmy sobie wywrotkę oraz kontakt naszej głowy z np. krawężnikiem przy wspomnianej prędkości. Dlatego wszystkie kaski powinny posiadać homologację oraz certyfikaty bezpieczeństwa dopuszczające go do użytku w ruchu publicznym. Na początku naszej przygody z jednośladami za pośrednictwem najpopularniejszego w Polsce portalu aukcyjnego, zamówiliśmy dwa kaski otwarte typu Jet w cenie 35 zł za sztukę, aby przekonać się co są warte. I wiecie co? Po odpakowaniu przesyłki kurierskiej okazało się, że oba kaski skuterowe mają pęknięte skorupy. Nawet jeśli uznamy, że kurier grał w rugby nasza paczką to i tak skorupa powinna przyjechać w jednym kawałku. Wniosek jest taki, że odpowiednie, bezpieczne kaski na skuter zaczynają się od kwoty około 150 zł, wszystko co tańsze nadaje się co najwyżej na doniczkę dla kwiatków.

Kask do miasta, po bułki do sklepu...to najlepiej kask otwarty typu Jet

Kaski na skuter, to z reguły kaski otwarte bez osłony szczęki, wyposażone w szerokie wizjery lub pozbawione ich. W naszym sklepie znajdziesz również kaski z blendą przeciwsłoneczną. Ze względu na brak szczęki kaski otwarte Jet charakteryzują się niską wagą, doskonałą przewiewnością, ale kosztem mniejszego bezpieczeństwa w porównaniu z kaskami zamkniętymi czy szczękowcami. Wyjątkiem są tutaj kaski modułowe z obracaną lub wypinaną szczęką jak np. Shark Evo One 2, Shark Evo ES, Airoh Rev 19 czy Nolan N70-2GT, N70-2X, N40-5GT. Użytkując kaski modułowe w konfiguracji otwartej możesz pozwolić sobie na powolną jazdę miejską, a po odpowiednim dostosowaniu szczęki kasku możesz wykorzystać go do lekkiej turystyki motocyklowej, Kolejną cenna funkcjonalnością kasków na skuter jest to, że mieszczą się w kufrze bądź sakwie motocyklowej.