• Gogle

  • Parametry

Jeździsz na crossie, enduro lub quadzie? Więc powinieneś zaopatrzyć się w dobre gogle off road...

W teren bez gogli offroadowych? Nie da rady. Jadąc bez żadnego zabezpieczenia naszych oczu narażasz się na poważne konsekwencje utraty zdrowia, a przede wszystkim uszkodzenia wzroku. Do podstawowych funkcji gogli należy ochrona przed kamieniami, gałęziami, błotem wylatującym spod kół motocykla lub quada np. kompana naszej podróży. Nawet najtańsze gogle motocyklowe zabezpieczą nasze oczy, ale niestety tanie nie uchronią nas przed innymi równie ważnymi czynnikami przekładającymi się bezpośrednio na nasze bezpieczeństwo. Mam tu na myśli utrzymanie dobrej widoczności w goglach.

Im większy kąt widzenia tym lepiej.

Gogle off road powinny być jak największe wpasowując się oczywiście w otwór w kasku crossowym. Warto więc na zakupy wybrać się wraz ze swoim kaskiem, aby przypasować/przymierzyć do niego odpowiednie gogle off roadowe. Kiedy gogle motocyklowe poprzez specjalną gąbkę wewnątrz idealnie przylegają do naszej twarzy, nie czujemy dyskomfortu, można uznać że to te jedyne. Jeśli nosisz okulary sprawdź czy mieszczą się pod goglami. Następną istotną funkcją jaką powinny spełniać gogle off road to wydajna wentylacja. Niestety na rynku ze świecą szukać pinlocka do gogli, są tylko w ofercie akcesoriów do kasków integralnych czy szczękowych. Rozwiązaniem jest podwójna szybka do gogli offroad. Do wyboru mamy szyby do gogli motocyklowych typu radium, czyli lustrzane kolorowe, silver mirrored, - srebrne lustrzane, tinted – przyciemniane oraz clear – przezroczyste. Jeśli jeździsz po błocie problemem stanie się utrzymanie gogli w czystości pozwalającej na satysfakcjonująca widoczność, do tego stosuje się specjalne zrywki czy tzw. mechanizmy roll-off. Zrywki to takie wycięte na kształt naszych gogli kawałki przezroczystej folii, zrywane przez motocyklistę pojedynczo. Zaś roll-off to specjalny system ruchomych rolek przytwierdzonych do gogli. Za pomocą sznurka z czystej rolki przeciągamy folię na gogle, a zabrudzona część , nawijana jest na drugą rolkę w efekcie znowu mamy do dyspozycji odpowiednią widoczność.