• Końcówki i ciężarki

  • Parametry

Końcówki lub ciężarki kierownicy.

Elementy kierownicy. Na całość kierownicy składają się elementy takie jak sama kierownica, która może być w co najmniej 2 formach, tj rura i clip on, oraz osprzęt. Do osprzętu kierownicy zaliczamy manetki, dźwignie, ciężarki, lusterka. Końcówki kierownicy mają za zadanie osłabić wibracje układu kierowniczego podczas jazdy. Manetki na końce kierownicy służą przede wszystkim do trzymania. Zarówno ciężarki kierownicy jak i manetki występują w wielu odmianach. Końcówka kierownicza może być modelem uniwersalnym jak i dedykowanym, cięższym i lżejszym. Kolory ciężarków kierownicy podpowiada jedynie fantazja użytkownika. Co do manetek kierownicy to mogą być zwykłe lub grzane, nie warto kupować tych najtańszych ponieważ będą miały krótki czas użytkowania, szybko się zużyją. Ciężarki do Hondy nie koniecznie będą pasowały do kierownicy Suzuki czy clip on Kawasaki, raczej po prostu nie będą pasować. Sama rura kierownicy może mieć średnicę 22mm lub 24,5mm, więc i tu manetki muszą odpowiednio pasować do rury. Jeśli chodzi o jakość użytych materiałów, to przekładają się one na estetykę, komfort użytkowania i trwałość. Dobre ciężarki nie będą obłazić z farby, rdzewieć czy zmieniać koloru. Natomiast manetki dobrej jakości będą odpowiednio przyczepne, ale nie za miękkie i nie za twarde, komfortowe nie niszczące rękawic i trwałe.